Sunday 7 April 2013

TERIMA KASIH

ohhhh, penat !penat die kan macam mase skola dolu-dolu.Rushing nak blajar, with classes, studies, homework ,thinking,co-cu, and so so soo. Bile rase nak update blog tu kan, mencurah-curah idea, ayat besepah-sepah dalam mind even waktu tu dalam toilet.Once bukak lappy, bukak internet, kene utamakan priority for this time being isi form yang memang macam2 macam form, universiti, biasiwa dan macam -macam lagi, then bukak FB tok new update kalau2 ade post pasal scholarship or any important issue , then blogwalking, teros PENAT ! laen kali la update kan..memang sudah nye, tak de la update nye.sekarang da 7 april, post dulu 1 mac. see??

Membebel panjang pon tak gune lagikan sia-sia. RESULT SPM kan memang da keluar, dan alhamdulillah sangat2, kite sume dapat result yang baik :) yang baik tu maksudnye, yang terbaik untok kite dari Allah bersesuaian dengan segale efforts kite dan rezeki yang Allah tetapkan untok kite.Sebagai hamba, kita bersyukur

Dear,
my lovely , superb, awesome , sporting , charming , intelligent , kind-heart BEST FRIENDS :

 anna , lala , nini and jaja 

aku nak cakap terima kasih banyak-banyak kat korang.Susahla nak cakap, rase laen je. Macam tak tercakap pon ade jugak.Aku nak korang tau yang aku tersangat la bangge ade kawan macam korang. Kite kan macam sanggop berkorban macam-macam tok each other even pon our sacrifice tu tak de la besar mane untok dibanggakan, but aku tetap bangga.Susah nak dapat kawan-kawan yang sekepala, bole tau ape dalam otak memasing even tak cakap pon kat mulut.

Jangan tak tau yang aku bangge dengan result koranggg.Even pon result aku baik, aku da macam tak rase ape-ape da sebab aku da dapat result yang same mase trial.Macam mane ek perasaan die waktu ambik result ari tu, aku takot aku frust je hari tu. Beban kat bahu aku ni berat, dengan hope dari family aku, dengan interview yang aku da attend memerlukan aku mendapat result yang sangat baik. Cube aku tak dapat result yang baik,ape jadi kat aku?aku tak dapat nak bayang Tapi aku doa yang ape je result aku, aku kene redha aku kene ikhlas kan hati aku. aku kene sedar siape aku nak harap lebih-lebih sedangkan usaha aku biase-biase.Tapi result korang buat aku terjerit-jerit,

 'Wahh hebat nye fana, hebatnye qila, hebatnye aine, hebatnye raja'. Aku happy ! 

 Mungkin korang tak tau, lepas trial, aku rase selesa sangat dengan result yang aku da dapat sampai aku malas dan penat nak belajar for real SPM. For that reason jugak aku bole kate benci dan tak suke dapat straight A'a mase trial. Aku memang harap Syariah aku tau BI aku tak dapat A .tapi aku yang merancang, Allah yang tentukan.Apa daya aku nak tolak semua ni? Aku selalu cakap kat hati aku yang English aku tu, teacher yang tolong dapatkan A,padahal aku tak layak.Allah tau yang terbaik untuk aku, baru aku sedar yang result trial tu penting dan banyak tolong aku nak isi form .Rase benci tu sebab aku tak nak result SPM aku kurang dari TRIAL.Harapan skola bole tahan jugak tinggi die.Sebab tu jugak aku bangge dengan korang, result SPM korang sangat lebih baik dari TRIAL,korang memang hebat !


Mungkin jugak korang tak tau yang korang la sebenarnye banyak tolong aku, bukan aku yang tolong korang.Aku mase lower form , mane ade perform? kelas nombor tiga, nombor empat, nombor dalam tingkatan tak de nye top 10, tak de nye top 20. Tapi tengok result aku mase form 4, bole la tahan . Cikgu NN pon pena cakap, yg aku mase lower form tak de la ape sangat, tapi bile naik upper form, aku jadi contra pulak.Bile pikir-pikir balik, KORANG kot sebabnye.Allah hantar korang nak tolong aku .Kite kan selalu nak study group same2, bajet nak blajar satu bahgian satu bahagian, Kau belajar tu, aku belajar ni, nanti aku ajar kau, kau ajar aku.gitooo, tapi kadang-kadang je menjadi.Tapi ok la, at least kite try,lame2 jadi la kan?Korang tanye aku macam2, ajar aku bende yang aku tak suke, gese2 aku suroh belajar, bagi contoh yang baik,rajin belajar la, selalu siapkan homework la,korang kan rajin, aku kan malas.Mase aku tengah malas2 tu la, korang tanye aku soalan ni, soalan tu, berkerot2 nak jawab soalan,aku perhatiiii je..malas2, aku kene gak pikir same macam korang,ajar korang.Kadang-kadang tu aku strive hard nak paham sesuatu bende tu sebab kalau korang tanye aku , aku bole jawab, Aku tak puas hati dengan diri sendiri kalau tak dapat jawab soalan korang.Rase useless pon ade gak.Kalau time exam,ade je topic2 terselit yang aku tertinggal,aku tanye korang.Korang pulak ade je topic yang rase2 macam tertinggal, then kite bincang rushing2 before masok dewan.

trime kasih ya Allah sebab bagi parents yang supportive pade kitorang, parents yang awesome untok lahirkan kawan2 macam korang,jadikan korang kawan baik aku.Terima kasih untok semua.


aku tau aku punye post macam karangan SPM, mase SPM pon tak tulis panjang macam ni.Tapi nak buat macam mane?kalau nak cakap face to face , bole je, tapi aku cepat lupe.Kang aku cakap sikit, aku pulak tak puas hati sebab ade lagi bende dalam otak aku ni, yang aku nak cakap. eh tapi, lepas ni aku ade lagi nak membebel, dalam post lain pulak la, panjang sangat da ni, typo pon da banyak



   
 



No comments:

Post a Comment