Monday 24 June 2013

UiTM Alor Gajah #KAG


salam alayka semuaaaa ...
harap semua dapat jaga kesihatan diri sebab kat melaka ni jerebu sangat teruk .
hmmmm sampai satu melaka officially holiday harini .

okayy let's talk about UiTM Alor Gajah since dapat permintaan dari bff sendiri suruh update blog .
ye laa blog ni sape jeh yang nak baca melainkan kitorang sesama sendiri kannnn . tsk . tsk .
mengada sangat nak sedih kann padahal bukan famous amos pun . harhar

PART 1 - MDS : Minggu Destini Siswa

mase minggu ni kitorang dikawal rapi gile oleh akak akak dengan abang abang PMDS but kitorang short kan jadi PM je. memang penuh kasih sayang gile ahhh. but in the first 2 days memang rasa annoying gile tapi lepastu rasa best pulak . lagi lagi masa hari last, memang sedih gile ahh wa cakap lu, rasa takut gile bile pikir akak dengan abang PM dah xkawal lagi . tapi diorang memang awesome laa bile diorang tunjukkan montaj diorang buat preparation utk hadap kitorang yang nak dekat 1000 lebih nii . before diorang hadap kitorang ni, diorang kene daki 2 bukit kat cameron highland utk tough kan diri . *apesal rasa mcm byk perkataan same ulang ? lantak ahhh

diorang memang setiap 10-15 min akan tanya "ade sesape sakit?""kaki ade melecet x?" kaki melecet ni memang ramai laa sebab kitorang kene jalan kaki jauh gile dari kolej ke DTS : Dewan Taming Sari , padehal ade je jalan shortcut . everyday memang sport shoes dengan baju kurung . haha . last day je sport attire sebab ade campus tour . tapi tak sempat pun tour nya .

ni masa last day . and mase ni pukul 7 lebih kut . kalut orang nak maghrib, kalut pi tangkap gambar. 

AR and AG with abang besi . haha . abang ni memang paling hot kat budak budak laki even dia katik jee

PART 2 : MAC 110 1J

next is my class . aku dapat kelas J . we have 10 class and my class is the last one . hmmm, aku dapat sekelas dengan syuk, so rase macam okay la with that kann. tapi kesian jaja . *pasal jaja aku citer sikit je sebab nanti nak suruh die update pulak . haha . bile dah same kelas dengan syuk, memang memanjang la aku berkepit dengan dia . herher

 ni masa cari kelas , tengok timetable

 program induction fakulti , kitorang kene buat persembahan muzikal terengganu

induction fakulti , buat sukaneka . best gilaaahhhhh


PART 3 : roomates Kolej Tun Hamzah - 330

beralih ke part yang seterusnya . haha . aku dapat kolej tun hamzah bilik 330 . level 3 . huh atas sekali kut .
jaja dapat Tun Ali . kolej kitorang next to each other je so no hal laaa . hehe *bangga .
roommates aku ade 2 orang so termasuk aku ade 3 orang la sebilik . sorang dari kedah, sorang dari terengganu . utara-timur-selatan . ohhsemmm . haha
tapi kann dua-dua budak TESL . sobssss . yang budak kedah lahir kat Tennessee, US kut . sekolah rendah kat Scotland, UK . memang tak laaa kann . dua-dua ni bile cakap english sesama diorang memang sumpah omputih gilee . kekadang i was like ha ? ha ? ha ? and ha? not understanding at all . tapi satu la aku dapat improve aku nya communication skills in english . kekadang rase bangga jugak kat diri ni bile dapat communicate dengan diorang dalam english kan even english diorang superb tahap berbuih. diorang speaking slang scotland .

 left : suhailah (kedah) right : wan rusyazwana (ganu)

this girl sangat kecoh gile like qiqi, cakap pun kencang gile


p/s : banyak benda nak story tapi aku summarise kan . nanti drop comment kalau nak tahu lebih lanjut #Ehhh haha . iolss is bajet famous . do i care ? *angkat kening

2 comments:

  1. Minat sngat bce blog korng, even sorng pon aku tak knl tpi korng pnye persahabatan tuu mmng terbaik arr, aku harap persahabatan korng akan kekal hingga ke jannah

    ReplyDelete
  2. Minat sngat bce blog korng, even sorng pon aku tak knl tpi korng pnye persahabatan tuu mmng terbaik arr, aku harap persahabatan korng akan kekal hingga ke jannah

    ReplyDelete