Friday 7 June 2013

KMM DIHATIKU

Assalammulaikum dan salam 1 Malaysia, Melaka negeriku sayang, bandar teknologi hijau, Bandar Melaka 751 tahun, negeri bebas asap rokok...betapa panjang ye pembukaan kita kali nie. kita sepatutnya bangga jadi anak jati Melaka.. Tiba-tiba jer kan. Ni nak citer sikit. lepas masuk matrik .baru la aku nampak dunia luar. Sekeliling aku, kebanyakkan ea  datang dari luar Melaka. Mai saya nak abak, roommate aku jer 3 orang dari Kelantan dan kesemuanya ambil jurusan sains. Da aku sorang jer yang ambik akaun. Tayang muka sikit( bangga nie).haha. Aku da buat kajian. majoriti student yang datang kat KMM nie adalah dari Johor Bharu. so, tolong salam sikit sape yang dari JB tue. Kedua tertinggi, dari Selangor, then, dari Kelantan. So, kalau QIQI  dan LALA nak suruh aku cari calon untuk dorang. besar hati aku nak menolong ea. haha . teruk perangai kan. Kalau post yang dulu , LALA da buat citer sedeh. Jadi ,aku xnak teruk kan keadaan dan biar lah ,aku mula dengan citer baru. Yela, siapa jer yang x rindu dengan memori dulu. ok2. stop.




A2T7 : Tu la nama kelas aku dan gambar kat atas tue adalah rakan sekelas aku. Bukan senang nak cari keserasian dengan dorang. Lagi2 dengan budak laki tue. masa nie ending minggu orientasi. malas nak citer minggu nie. sebab time2 nie ,semua jadi ' pak dan mak turut' dengar cakap faci jer. Dan terserlah lah keayuan dan ketampanan masing2. aku citer benda2 yang kelakar jer la. Korang tahu, kitaorang main game 'police and murder' tahu xgame tue .ala.kalau sape xtahu games tue. sepak cikit. haha. Yang lagi giler tue, aku kene jadi MURDER .xharu jadi ea. cuba bayang kan .bila aku senyum .dengan serta merta mata aku akan jadi sepet, then bila aku kelip mata. da mcam xkelip jer . Lagi satu hal, yang nak mati kan budak laki tue. pehh!!! lagi HARU ...cukup la memalukan diri sendiri.. ending dia ,korang buat conclusion sendiri . Sape yang xpernah main, lepas nie ajak la jiran sebelah ke? roommate korang ke? try2 la..


Nie jadual aku balik bermalam, so kalau nak jumpa , berbuka puasa bersama, beraya bersama ,boleh la set2 awal2 k. InsyaAllah, kalau ada rezeki ,kita jumpa k. 




Aku da jumpa kembar LALA.. yang tudung hitam tue. nama dia shahirah. so LALA, kau da ada persaingan haha.


 

nie dewan kuliah (DK1) .masa nie kitaorang datang awal sebab sebelum nie xde kelas. so, pe lagi membuang masa la kitaorang.

 

Baju oren tue, akak faci untuk 2tahun. memandangkan first day aku masuk kelas lambat, so akak nie teman kan aku. rumah nenek dia kat MERLIMAU ,so betapa rancak kitaorang kat belakang bercerita. haha






Kat sana ,aku ambik 4 subjek penting yang masuk dalam markah aku :

  • Prinsip perakaunan (AA)
  • Matematik (QA)
  • Pengurusan Perniagaan (AN)
  • Ekonomi (AE)
  • MUET, Pen.Islam, Kemahiran Dinamika (sampingan saja)

lastly. aku harap QIQI , LALA, ANNA dan JAJA baik-baik kat sana . moga setiap benda yang kita buat diberkati ALLAH, dilindungi ALLAH walau dimana jua kita berada. walaupun masing-masing da jumpa kawan baru .harap ikatan persahabatan kita berkekalan until jannah. Lepas nie, nak dengar citer pasal korang pulak, so cepat-cepat la post k. aku nie xreti nak tulis blog, jadi aku buat mana yang patut jer. kalau ada yang xfaham. buat-buat faham jer la k. salam sayang untuk semua yang aku sayang LALA, QIQI , ANNA dan JAJA.

No comments:

Post a Comment