Saturday 18 May 2013

UPU Melihat Dunia.....

 Assalamu'alaikum

horeyyyy, sekarang da ade dalam bilik.So bole la nak merapu banyak-banyak sambil bajet ayat yang aku karang sangat ohsemmmm.Padehalllll?????

result UPU, da keluar.Ehhh, tetibe tak tau nak cakap ape da.Da tak de perasaan pulak.Kat bawah ni, aku printscreen result sorang-sorang.



Lala
USIM-Tahmidi Perakaunan & Muamalat

Lala kan ketua, so biar die nye atas sekali.Tahmidi tu Asasi la, USIM kan universiti Islam, so  kire Tahmidi tu Bahasa Arab la.


Anna
UiTM-Diploma Perakaunan

Jaja
UiTM-Diploma Perakaunan

Nini
UiTM-Diploma Sistem Maklumat Perakaunan

Minah ni aku tak paham,apehal lak die nye Diploma Sistem Maklumat Perakaunan?? apesal panjang sangat course die ni? Dak Anna ngan Jaja rilex je pendek?Dan kau pehal nak pilih course panjang2 cemni, pilih je la Diploma Perakaunan ,bole same tige-tige orang.Kan suweetttt tuuu..hahhahhahahah,aku cakap ni, macam suke2 aku je nak bagi ape2 bidang kat orang kan? Rezeki tu, Allah yang kasi.Ingat tuuuuuu!!



Lastly, aku yang terpesong jaoh dari bidang budak-budak berempat tu,

Qiqi the Queen
UiTM-Asasi Kejuruteraan


Ok, jom membebel ! I mean, aku membebel, korang bace jeee. ;)

OK, sekarang ni, aku, anna, jaja & nini dapat UiTM.Sedangkan UiTM tu ade banyak cawangan2 nye, tak boleh nak happy sangat la.Tapi kakak sedare aku kate maybe aku kat Shah Alam sebab budak engineering  & law banyak kat sane,same la ngan cousin aku yang nak ambik law.Katenyeeee.Konon nanti aku same la ngan cousin aku tu..Kite tunggu je laa..

Bile 4 orang dapat UiTM, rase macam sweet jeee.Sebab kitorang tak rancang pon nak masok mane.Maen isi je,sekali same.tapi tak bape nak sweet sangat la bile tetibe lala dapat USIM.Aku memang da hagak da lala mesti dapat USIM sebab tu first n second choice die memang USIM.

Tu yang sekarang ni tak tau nak rase ape, becampor-cambor.Da macam taik .Bukan la nak berlaku tak senonoh, tapi macam, kau makan macam2, masok perot, then prosess keluar taik.Perasaan aku macam taik tu la, bercamporr-baor..hahhahahhhhhhhhhhhahahahah,menggelikan dan mengarot punye perumpamaan.Naseb la akuu tak jadi cekgu dan naseb la aku tak ambik bahase.Ke memang budak engineering bahasa sepesen je macam aku...hahahhaha, biase die ni, da bajet budak engineeringggggg je sekarang..

Ok sekarang aku kene sedia, sedia untok berpisah.Mule2 berpisah dengan lala secara terang-terangan sebab name U sah-sah la laen.Yes, aku sure lala lagi terase.Serius punye sebab die sorang je lain.Kitorang ni ade lagi harapan.Keduanya, aku kene sedia belajar berbeza dengan yang lain.Ni yang paling aku takot, rase macam "hhaaaaaaaaaaaaaa,bole ke aku buat ni??" aku sorang je terpesong jaoh tau, bukan siket2, even pon kalau same U, course kitorang laen, nak study same2 pon tak leh, kelas sah-sah la laen.Bukan nak belagak konon2 pandai nak ambik engineering, tapi korang tau tak aku pernah nangis sebab frust mase belajar account? orang menangis belajar addmath, chemistry , physics, tapi aku nanges sebab akaun.Tak munasabah langsongg !!

But, ini pilihan aku?even aku sendiri tak sure, betol ke tak ape yang aku pilih.Yeahhh, Allah tau yang terbaik untok aku, aku ni memang tak tau ape-ape.So aku kene terima dengan hati yang terbuka dan redha seredha-redha nyeeeee.Laen tau rase nye, ishhh tak suke la rase ni.tak suke sangat!

Ya Allah, kalau Kau nak campakkan aku jaoh-jaoh, campaklah aku ke Jepongggg... ahahahahahahaahahahahahhahahaha. Tak best tau rase ni, macam belajar satu sekolah , kelas lain-lain.Da 2 tahon kitorang bersame ,makan , ketawe, belajar, balik skola , rehat dan sentiase bersame even da abis skola.Atau lagi terperinci aku sekelas ngan jaja da 5 tahon, ngan anna 4 tahon, lala & nini 3 tahon.Tu pon selalu jumpe, makan same2 even laen2 kelas.Bersedia untok perubahan yang besarrrr. Inikalilah..*kahkahakahah yang tibe2

betol la, ya Allah, hantarlah aku ke Jeponnnn..hahahahahahah .Tapi like always, aku kene sedia untok kecewa, sedia untok terima yang terbaik untok diri aku.Sedia & bersyukur sangat penting






konklusinye, smoga lala bahagia di USIM nya, smoga nini gembira di KMM nye, Smoga anna tenang memilih yang terbaik tapi hati aku kuat mengatakan kau akan ke UiTM, smoga jaja bersuka ria di UiTM ke KMP sebab aku tak tau kau nak pilih mane.Dan smoga aku tabah menunggu result MARA nye atau teros melangkah kaki ke UiTM nyeee..

Semoga semua gembira, bahagia , berjaya , dan cemerlang dengan pilihan masing-masing.Yang penting, semoga kite teros berSAHABAT selamanya sebab aku kalau kawen nanti,aku nak korang ade same dengan aku nak-nak time pakai inai dan korang yang kene inaikan aku, dan time nikah sanding aku.Aku tau, korang pon nak macam tu.Semoga ianya tercapai insyaAllah Aminnn

oh yeaaaa, aku nak jugak kawankan anak2 kite nanti....ahhahahhhahaahh

sebelom aku bertambah poyo, memilukan kan hati dan mengalirkan air mata korang, baik aku blah!bye!! 

2 comments:

  1. so swettt . hahahaha. part pakai inai sesame . aku rase mcm . ahhh. hahahahahhaah :P

    ReplyDelete
  2. hahahahhaahahahah, aku pon rase macam ahhhhhh gileeeeee :*

    qiqiTheQueen!

    ReplyDelete